بلاگ

سبک یادگیری شما چیست؟

سبک یادگیری یک شیوه یادگیری است. سبک یادگیری شما شیوه ای است که با آن به بهترین وجه می آموزید. سه سبک یادگیری که در اغلب دانش آموزان قابل تشخیص است شامل سبک یادگیری شنیداری، سبک یادگیری دیداری و سبک یادگیری لمسی یا جنبشی است. برای تشخیص سبک یادگیری که در شما وجود دارد توضیحات زیر را بخوانید.

آیا شما یک یادگیرنده شنیداری هستید؟

یادگیرندگان شنیداری وقتی بهتر یاد می گیرند که اطلاعات بصورت شنیداری به آنها ارائه گردد. آیا شما در کلاسی بهتر یاد می گیرید که در آن بر سخنرانی معلم تاکید می شود یا بحث گروهی انجام می شود؟ آیا شنیدن یک نوار کاست به شما در یادگیری بهتر کمک می کند؟ آیا  خواندن با صدای بلند یا باز گو کردن مطالب باعث درک بیشتر شما از مطالب می شود؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است شما احتمالاً یک یادگیرنده شنیداری هستید.

آیا شما یک یادگیرنده دیداری هستید؟

یادگیرندگان دیداری هنگامی بهتر یاد می گیرند که اطلاعات بصورت نوشتاری یا دیگر اشکال دیداری از قبیل عکس یا نمودار ارائه گردد. آیا شما در کلاسی بهتر یاد می گیرید که درآن معلم بیشتر بر روی تخته سیاه مطالب را می نویسد، یا آنها را به صورت دستنوشته در اختیار دانش آموزان قرار می دهد وبطور وسیعی پروژکتور اورهد را بکار میگیرد؟ آیا شما برای  یاد آوری بهتر مطالب از آنها تصویر ذهنی می سازید؟ آیا شما از جزئیات مطالب کتاب درسی و مباحث کلاسی یادداشت برداری می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات آری است ، احتمالاً یک یادگیرنده دیداری هستید.

آیاشما یادگیرنده لمسی / جنبشی هستید؟

یادگیرندگان لمسی یا جنبشی  در موقعیتهای یادگیری عملی که در آن می توانند چیزهایی را که یادگیری باید در مورد آنها صورت گیرد را دستکاری کنند ، بهتر یاد می گیرند.آیاشما زمانی بهتر یاد می گیرید که چیزها را جابجا کنید یا دستکاری کنید؟ آیا شما در کلاسی که فعالیتهای آزمایشگاهی دارد بهتر یاد می گیرید ؟ آیا  شما زمانی که به خود شیء دسترسی دارید بهتر از زمانی که تصویر آنرا را می بینید یا مطالبی درمورد آن می خوانید ، یاد میگیرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، احتمالاً شما یک یادگیرنده لمسی یا جنبشی هستید.

سبک یادگیری شما توانایی شماست . تا جایی که می توانید با آن هماهنگ شوید. وقتی که می توانید کلاستان را انتخاب کنید ،  سعی کنید کلاسی را انتخاب کنید  که بیشترین تناسب را با سبک یادگیری شما داشته باشد. وقتی می توانید معلم تان را انتخاب کنید سعی کنید معلمی را انتخاب کنید که از روشهای متناسب با سبک شما برای تدریس استفاده می کند.وقتی شغل  آینده تان را انتخاب می کنید سبک یادگیری تان را حتماً در نظر بگیرید.

مترجم: روان فایلز

منبع:www.how-to-study.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *