بلاگ

تأثیر تلفن درمانی در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تلفن درمانی می تواند به اندازه رو در رو در درمان افسردگی بالینی موثر باشد.

محققان امریکایی میزان بهبودی 30 نفر از افرادی را که اخیراَ بعنوان افسردگی ماژور تشخیص داده شده بودند را پیگیری کردند. شرکت کنندگان به جای برنامه هشت جلسه ای ملاقات با درمانگر، همان مواد را از طریق یک سری تماس تلفنی با درمانگر دریافت کرده بودند. مدت زمان هر مکالمه از 21 تا 52 دقیقه بود و درمانجویان هیچ داروی ضد افسردگی را دریافت نکردند .

مطالعه نشان داد که که بعد از 6 ماه 42 درصد از افسردگی شرکت کنندگان بهبود یافته بود. محققان خاطر نشان کردند که سایر درمانهای مشابه اجرا شده نرخ بهبود 50 درصدی را دارند.

پروفسوردیان اسپانگلر از دانشگاه بریگان یانگ و همکار پژوهشی در این طرح توصیح می دهد که” ارائه امکان تلفنی یا وب کم بودن برای رواندرمانی سود مند بودن رویکرددرمانی را تضمین می کند. تلفن درمانی همچنین قابلیت استفاده آسان- عدم نیاز به طی مسافت، انعطاف پذیری زیاد در مکان و زمان ـ داشته و عوارض جانبی ندارد”.

محققان اذعان می کنند که تلفن درمانی برای هر کسی قابل کاربست نیست. تعدادی از شرکت کنندگان استفاده ازتلفن را برای مشاوره رد کردند و سایر روشهای درمانی را ترجیح می دادند. در عین حال برخی دیگر از شرکت کنندگان که تماس تلفنی برایشان مطلوب بود، این نوع از درمان مناسب و ارزان به نظر می رسید.

با اینکه این مطالعه محدود بود اما محققان به کوششهای دارو درمانی افسردگی که با مشاوره تلفنی همراه بودند اشاره می کنند که مزایای تلفن درمانی، همسو با نتایج مطالعه اخیر، را خاطر نشان می کنند.

جزییات این تحقیق در مجله رفتار درمانی آمده است.

مترجم: ravanfiles.ir

منبع:www.irishhealth.com

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *